Østre Toten kommune

Koronavaksinering på apotek

Fra og med 1. mars vil koronavaksinering for innbyggere, som er 12 år eller eldre, foregå på Apotek 1 på Lena og Vitus apotek på Lena. Beboere på institusjon i kommunen får tilbud der de bor.

Apotekene tilbyr timebestilling. Det betyr at du må bestille time for vaksinering på forhånd.
For vaksinering hos apotekene, kan du bestille time via følgende lenker

Trenger du hjelp med timebestillingen?

• Ring Apotek 1 Lena på telefonnummer 61 16 93 00. Telefonen er åpen mandag til fredag klokka 09.00 til 18.00.
  • Ring Vitus Apotek Lena på telefonnummer 61 16 09 33. Telefonen er åpen mandag til fredag 9 til 17 og torsdag 9 til 18.

Hvem kan få, og hvem bør ta vaksinen?

Disse gruppene anbefales å ta en ny oppfriskingsdose høsten 2023:

• aldersgruppen 65 år og eldre, og sykehjemsbeboere
  • aldersgruppen 18 til 64 år som inngår i en risikogruppe
  • aldersgruppen 12 til 17 år med alvorlig grunnsykdom
  • aldersgruppen 6 måneder til 11 år med alvorlig grunnsykdom, etter individuell vurdering
    gravide
  • det er et tilbud, men ikke en anbefaling, til andre personer om oppfriskningsdose på grunn av reise, studieopphold, familiære årsaker eller andre forhold

Det er ingen anbefaling om oppfriskningsdose for helsepersonell.

For mer informasjon, se helsenorge.no.