Østre Toten kommune

Informasjon om datainnbruddet og koronasituasjonen

Det er flere grunner til at det er viktig at alle ansatte bruker sine kalendre for å opplyse om når de er i møter, eller er fraværende av andre grunner.

Denne informasjonen ble sendt på e-post til alle ledere med personalansvar før helga (fredag).

Vi i Østre Toten kommune får ny servicedesk fra og med fredag 19. mars klokken 07:00.

Av sikkerhetsmessige årsaker er det foretatt endringer i spamfilteret fra og med i dag tidlig.

Visma Familia (barnevern) kan som planlagt tas i bruk av saksbehandlerne.

Det samme gjelder APX lagerstyring på Labo.

Lillehammer-firmaet Ikomm skal drifte våre dataservere, som før dataangrepet natt til lørdag 9. januar ble driftet lokalt i kjelleren på rådhuset.

IKT melder at møteromsbooking for møterom og biler fungerer nå.

Koronainformasjonen (auto-reply) er ennå ikke på plass.

Fra og med i dag er Inger Cock-Olsen kommunens personvernombud på permanent basis. Hun er nyansatt, startet hos oss 18. januar. Inger er ansatt som rådgiver i helse, omsorg og velferd (HOV).