Skatteattest

Generelt

Tema

- Alle tjenester A-Å
- Skatt og innfordring

Beskrivelse

Du trenger skatteattest hvis du skal levere varer og tjenester til stat eller kommune. Skatteattest får du ved å henvende deg til skatteoppkreveren i kommunen (eventuelt til skattekontoret regionalt) eller bestille det elektronisk fra Altinn (se lenka nedenfor). Oppgi fødselsnummer og organisasjonsnummer (der dette finnes). Attesten blir sendt til deg innen to virkedager etter at bestillingen er mottatt.

En skatteattest er dokumentasjon på innbetalt merverdiavgift og skatt og skal ikke være eldre enn seks måneder. Som leverandør trenger du skatteattest hvis du skal levere varer og tjenester til stat eller kommune til en verdi over 500 000 kroner eks mva. Som oppdragsgiver bør du be om skatteattest fra dine leverandører hvis du ønsker å fremstå som en seriøs kjøper av varer og tjenester.

Brosjyrer, dokumenter, kart og lignende

aaa

Serviceerklæring

___

Regelverk

Se anskaffelsesforskriften § 7-2 Skatteattest

Forskrifter

Anskaffelsesforskriften
___

Praktiske opplysninger

Søknaden sendes til

Østre Toten kommune Postboks 24 2851 Lena ___

Kontaktinformasjon

Ansvarlig enhet

Avdeling:
Økonomiavdelingen
Telefon:
61141500
Epost:
postmottak@ostre-toten.kommune.no
Postadresse:
Postboks 24, 2851 Lena

Andre opplysninger

Dato oppdatert
2016-01-15 13:54
Gyldig til
2020-12-15